zondag 25 november 2007

Spellenspektakel Zwolle deel I....

Spellenspektakel Zwolle (1)

Zaterdag was het zover, het spellenspektakel te Zwolle, waar de pokerinfo-crew een stand had, er vele forumleden bijeen zouden komen en er maar liefst 5 huisjes op een nabij gelegen bungalowpark gehuurd waren voor wat after-party’s. Om een uurtje of 12 kwam ik samen met mijn broer de parkeerplaats oprijden waar we binnen mum van tijd 6 euri lichter waren…grr. Effe langs de kassa en hopla, naar binnen…..en waar we meteen in de lach schieten…want in de gang komen we meteen een volwassen Orc tegen ( uit Warcraft) en ik zie een volwassen man met een groen gezicht en elfven-oortjes….wahahahah wat is dit??? Eenmaal op de beurs een beetje rondgelopen is het beauty-en-de-nerd ( maar dan zonder beauty) erg hoog te noemen. Wat mij nog het meeste verbaasd zijn de mensen met een Magic Rubix in de hand…echt in 12.2 seconden draaien die gasten de kubus in de juiste stand!! Voor de rest een hoop mensen die “iets” met fantasy-cards deden en driftig pokemon aan het spelen waren… ach ja…das niet mijn ding laten we maar zeggen.

Maar vlug de stand van EverestPoker.net opgezocht, waar de gehele pokerinfo-crew, het Everest Poker- Team en al een aantal forumleden hun best deden om de SnG’s in goede baan te leiden…Erg leuk en gezellig allemaal, veel bijgekletst, weer nieuwe gezichten ontmoet… Overigens wil ik even een mooie anekdote kwijt:

De gebroeders Rodrigo ( Dajo en Duplo op het forum) waren in een gebroederlijk gevecht verwikkeld in het spel Jenga XL. Voor degene die niet weten wat het is, je moet uit een stapel blokken steeds blokken uithalen en dan weer bovenop leggen, waarbij je niet de blokken uit de bovenste twee lagen mag halen. De toren stond al een beetje te wankelen en heel voorzichtig en met bevende hadjes en armen trokken de broeders een voor een de blokken uit de toren totdat….. dhr. Sijbrand eens ging vragen aan de standhouder hoe dat nu zit met de regels. Terwijl Duplo op dat moment aan het denken was en heel voorzichtig met bibberende handjes bezig was een blok eruit aan het halen, kwam de standhouder eraan lopen en schopt nonchalant twee blokken uit de onderste laag en de toren blijft ook nog staan…verbazing alom bij met name de omstanders en de gebroeders Rodrigo. Vervolgens wil de standhouder er ergens anders ook nog een blok uittrekken, maar kiepert de hele toren om…en bedankt!! Nu weten we nog niet wie de broederstrijd gewonnen heeft…wat een eikel die standhouder zeg! Ik zag aan het gezicht van Duplo dat hij hem wel een knal kon verkopen..hehe

Enfin na een uurtje of twee had ik de beurs opzich wel gezien, echter om 17.00 zou de SnG voor VIP-ers beginnen in de stand en ik was een van de deelnemers….daarover meer in het volgende blogje……….


Chuckie

Geen opmerkingen: