vrijdag 26 oktober 2007

Relativeren geblazen.....

Wat een week....maar deze keer niet in de zin van " het gaat goed met pokeren en de dollars worden naar Chuckie verscheept" ... Nee, deze week, of eigenlijk de afgelopen periode stond toch wel in het teken van ziekte en overlijden.... en dat leert je wel dat echt niet alles draait om poker, partypoints, freerolls en dollars.

Afgelopen week was mijn eerste ontmoeting met mijn tante ( die 2 weken terug te horen heeft gekregen dat de kanker bij haar niet te genezen is). Best raar hoor, je weet niet zo goed wat je moet zeggen of waarover je het moet hebben. Extra moeilijk was dat haar zoon en zijn vriendin ook net hebben verteld dat ze een kindje verwachten en tja het is maar afwachten of ze dat nog mee kan maken..

Daarnaast ben ik geschokt door het bericht van Berbera dat ik net las i.v.m. het overlijden van haar moeder vannacht. Hoewel ik Berbera merendeels van het internet ( pokerinfo.nl) ken en ik haar pas twee of drie keer live heb gezien en gesproken, wil ik mijn oprechte deelneming uitspreken en haar en de rest van de familie veel sterkte wensen met de verwerking van dit verlies. Haar moeder was zelfs lid van pokerinfo.nl!!... Mutti...rust zacht

Zulke berichten zetten je soms aan het nadenken en je realiseert je dan pas hoe hard en pijnlijk het leven kan zijn. Aan de andere kant weet je ook dat dit bij het leven hoort. Ik heb op het moment ook nog een oma van 86 jaar die aan geheugenverlies (dementie) leidt en vorige week is de opa van Brigitte naar het ziekenhuis geweest met een vorm van huidkanker op zijn slaap. Pfff... de tijd gaat verder en er staan nog zware tijden voor de deur.

Ik wilde vandaag even stil staan bij deze gebeurtenissen en de lezers erop attenderen om zoveel mogelijk te genieten van het leven. Pokeren kan nooit het allerbelangrijkste in je leven zijn....dat is het leven zelf....

Chuckie

2 opmerkingen:

Niels Rijneveld zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Niels Rijneveld zei

+1

Mooi gesproken Chuckie