zaterdag 13 oktober 2007

Eindelijk weer eens een homegame...

Gisteren was er weer eens een keer de home-game met de vriendenploeg. We pokeren iedere maand een keer bij iemand thuis met z’n zessen en eigenlijk alleen voor de fun. We betalen wel geld voor de fiches, maar dit geld verdwijnt in een groot spaarvarken en 1 keer per jaar gaan we van dit geld wat leuks doen met z’n allen. We beginnen de avond met een Limit-cashgame ( blinds 1\2) en aan het eind van de avond doen we meestal 1 of 2 SnG-tjes No Limit, kortom een ontspannen avondje pokeren.

Al in het begin van de avond lijkt het erop dat dit de avond van de hoge handen gaat worden. Mijn broertje Damai limpt mee in een pot met 64offsuit en hopla de dealer draait 6-6-4 op de flop. Helaas voor hem krijgt hij niks afbetaald. Wat later vind ik een pp6 op de button. Ik raise netjes en blijf alleen over tegen de BB ( Hermsen). Het bord wordt J-4-6, er wordt gecheckt, ik bet en wordt gecalled. De tweede boer valt op het board en ik ben er vrij zeker van dat ik de BB beat heb. Hij checkt, ik bet en hij called. Dan valt er een Koning op de River en bet de BB uit. Mmmm….zou zijn koning waar hij op wachtte toch genoeg zijn? Ach ja, tis nog vroeg op de avond..dus laat maar zien wat je speelt… Hermsen draait met een smile JJ om….4 of a kind!!....leuk voor je…mmmm. Achteraf bleek dit de hoogste hand van de avond te zijn.

Ook opvallend is dat Bleum (de Superfish..) bijna elke hand wel een sterke hand gedeeld krijgt. Een pp4 , QQ, KK, AK…het gaat allemaal zijn kant op….maar dat levert hem niet altijd succes op, zo wordt zijn KK gekraakt door Peter die zijn two pair maakt op de River.
Enfin, in een limit-game waarbij deelnemer 6 ( Casper) te laat arriveert , waarbij Hermsen de meest mooie flops omdraait als hij moet delen en waarbij Bleum steevast te laat is met het plaatsten van de blinds, speel ik normaal mee, maar kan de tafel niet domineren.
Tijd om eens te kijken of bluffen gaat lukken. Ik vind UTG en dus way uit positie een mooie 72offsuit ( nu opletten Fragile als je dit leest!!). Ik raise meteen naar 4 en tja zoals het dan meestal gaat gaan we met 5 man de flop bekijken. De flop wordt gedraaid en er ligt A-K-x op tafel. Ik maak mijn bet en dit schrikt maar twee spelers af, de turn brengt een 10. Ik bet weer uit, echte de andere twee overgebleven spelers callen beiden. De River brengt een mooie boer en ik bet wederom uit. De eerste caller ( Casper de laatkomer) fold (yess!!) en de tweede caller ( Bleum) denkt na en zet mij op een vrouw , waardoor hij beat is en ook hij vind het geen 4 chippies waard om te callen. Ik draai triomfantelijk mijn 72o om….bluffen in Limit werkt!!

Voor de rest van de avond was het weer eens leuk om met elkaar te spelen. Om 22.30 bestellen we nog broodjes shoarma en doner kebap ( nadat we eerst een schaal frikandellen genuttigd hebben), gaat Bleum als eerste bust en moet ie bijkopen en sluiten we de avond af met een No-Limit SnG, waar ik geen potten kan breken. Wie de SnG gewonnen heeft weet ik niet, het was al laat en ik ben gegaan toen Damai, Casper en Bleum nog in het spel zaten….

Volgende week staat een plaatselijk toernooitje op het programma….. Laterzz!!

Geen opmerkingen: