zaterdag 9 juni 2007

First Time, First Love....

De eerste stapjes….

De eerste keer dat ik aanraking kwam met het spelletje poker was via een collega. Deze collega vertelde over het fenomeen dat er studenten/jongeren waren die grote sommen geld verdienden met pokeren op internet. Ook kwam hij deze jongere generatie tegen in het HC Enschede waar hij iedere dinsdag mee doet aan een toernooi. Ik was geïnteresseerd en hij liet mij enkele artikelen lezen uit de tijdschriften. In een van de artikelen stond een interview met Sijbrand Maal en onder in het artikel werden een aantal links genoemd op het internet, waaronder die van pokerinfo.nl. Ik noteerde vlug het webadres op een post-it memootje en thuisgekomen kroop ik achter de pc.
Op het moment dat ik pokerinfo.nl intikte en op de site kwam, was ik verkocht. De eerste keer doolde ik zo’n 1,5 uur rond op de site, werd lid en ging aan het lezen. In het begin soms echt heel lastig met al die pokertermen die het scherm overvlogen in het forum. Het virus had me al te pakken, nog voordat ik eigenlijk een hand gespeeld had. De dag erop had ik verlof en ’s morgens kroop ik weer achter mijn pc om te gaan spelen. Playmoney..?? nee, dat vind ik niks dacht ik, dus ben ik aan de slag gegaan met Neteller en met Noble Poker. Het duurde even voordat ik alles gereed had, maar eigenlijk baalde ik, want tja, dat geld dat van mijn bank naar Neteller moet ( mijn eerste storting was € 75) dat deed er een paar dagen over natuurlijk. Iedere dag checkte ik mijn account maar na 4 dagen stonden de dollars erop ( jippie, het is gelukt!!).
Mijn eerste stapjes waren op de No Limit tafels, later ben ik overgestapt naar de Limit tafels, want dat No Limit vond ik wel erg hard gaan soms. Ondertussen gingen de maanden voorbij, stroopte ik allerlei sites af voor de firstdeposit bonussen, moest ik af en toe ook bijstorten, las ik veel op diverse forums, bestelde ik via bonussen diverse boeken en kreeg ik het spelletje een beetje door, wat natuurlijk wat leergeld heeft gekost..
Ondertussen zijn we bijna twee jaar verder, heb ik tal van boeken gelezen, mocht ik inhoudelijke adviezen verstrekken bij de totstandkoming van de Nederlandse vertaling van Poker For Dummies, ben ik dagelijks te vinden op pokerinfo.nl en speel op dit moment Omaha Hi/Lo Pot Limit. Ik was een limit-speler, maar ik begon het saai te vinden, vaak standaardbeslissingen, veel geduld hebben en het ging gestaag omhoog. Ja ik speelde het winnend, maar verloor een beetje het plezier in poker, ik zocht meer actie en ik moet zeggen, die actie heb ik nu gevonden en momenteel kan ik Omaha Hi/lo op de lage limieten (25PLO) ook winnend spelen en beleef er ook veel plezier aan. Begrijp me goed, ik kan er niet van rondkomen, want ik het een vaste baan en speel slechts 2 a 3 uurtjes per dag. Soms gebruik ik mijn winst om zo af en toe een leuk toernooi te spelen.
Live speel ik ook graag al is het veel minder dan online. Zo’n drie a vier keer in de maand ben ik te vinden in het plaatselijke cafe voor een SNG of cashgame. In het HC heb ik momenteel 2 keer meegedaan aan een toernooi ( mijn derde keer zal in november de Master Classics of Poker worden). Daarnaast heb ik ook enkele toernooitjes in de regio gespeeld, maar het meest memorabele toernooi ( of eigenlijk twee) waren de PokerInfo Freeroll op de Beekse Bergen en het toernooi in Deventer tijdens de opnames van Pokeren met Sterren van Veronica, waarbij ik zowel tegen Joep Sertons ( pp10 vs. KK) als tegen Johnny de Mol ( pp5 vs. pp9) een mooie pot pakte , maar verder geen potten of sterren kon breken.

Tot zover mijn verhaal over mijn pokercarrière tot nu toe. De komende tijd zal ik op deze blog verslag doen van wat een pokerende ambtenaar allemaal beleefd zowel online als in de live toernooitjes.
Veel leesplezier toegewenst enne…… Don’t Believe the Hype !!

Chuckie

Geen opmerkingen: